6 iunie 2012

Tranzitul lui Venus 2012 în imagini



M-am trezit destul de obosit dupa o noapte cam nelinistita. Cu o seara inainte, prognoza meteo pentru dimineata se anuntase destul de nefavorabila, cu sansa vaga a unei sparturi in nori undeva prin zona Teius. Meritau planurile de a strabate 60 km in speranta unui strop de soare? Eram foarte nehotarat. In cele din urma pe la ora 6:30 am simtit ca se petrece ceva ciudat: orizontul vestic incepea sa se elibereze incet, desi inspre est soarele era inca complet obturat. Teiusul cazuse, si singura sansa era sa ma indrept cat mai spre vest.
 












Fotografiile mele au fost realizate lângă comuna Nădăşelu, la 16 km de Cluj, începând cu ora 7:10 şi până la 7:55, finalul evenimentului. Instrumentul optic este un Skywatcher Maksutov 90/1250, iar aparatul foto un Canon Powershot A610, metoda afocală.

Iata un fenomen atat de rar si important pentru o anumita categorie de oameni, dar care pentru pentru marea majoritate ramane o stire de televizor rasuflata pe un prompter. Dintre zecile de masini care au trecut pe langa mine in acea dimineata, eu aflandu-ma undeva pe drumul national care leaga Clujul de Zalau, nici macar una nu a oprit sa vada ce fac.

Tranzitul ramane oricum o eclipsa. El aminteste de o floare, de un stravechi ceasornicar celest, care a potrivit astfel vremea si vremurile incat numai cei ce au urechi pentru muzica sferelor sa se poata bucura de mesajul astrelor pe pamant. 

EDITARE ULTERIOARĂ: Prietenul meu, astronomul veteran Ioan Mircea Corpodean (74 de ani), a surprins din cartierul Mănăștur epilogul tranzitului - ieșirea planetei Venus de pe discul solar. Iată pozele sale:

4 comentarii:

  1. Ai fost printre putinii care au vazut acest fenomen. Felicitari! Si imaginile sunt destul de bune
    Opriseanu C

    RăspundețiȘtergere
  2. ce ocular ai folosit si ce filtre?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am folosit ocularul de 25 mm cu care a venit Maksutovul si filtrul solar. Pentru o marire in plus am aplicat zoom-ul camerei (4x).

    Dl. Corpodean foloseste pe post de ocular o componenta de microscop, impreuna cu o combinatie speciala de filtre, n-as putea sa-ti spun exact care (cred ca un filtru galben si unul de sudura).

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...